MIJAS BLOGG.

Alla inlägg den 9 maj 2011

Av Mija - 9 maj 2011 12:44

 

Av Mija - 9 maj 2011 12:27

Upp kl halv 7 i dag, skola för dottern & stallet för mig. Segt värre för dottern, men i väg kom hon.


Kerstin hämtade mig vid halv 9 då hon lämnat dottern i skolan. Har ju tyvärr ingen egen bil så i bland blir jag hämtad. MMen cykla ska jag göra när vi kommer i gång. Motion i dubbel bemärkelse det behövs nu. 


Vart en 1 timmes lugn tur i skogen, som är så härlig nu när allt kommer i gång. Träffade de 3 nya hästarna i dag ett sto på 24 år som är mor till de andra 2. Ett schäcksto på 11 år & en mrbrun kille på 8 år. Såg trevliga ut, schäcken var lite lömsk sa Kerstin. He hee. Träffade ägaren oxå en trevlig tjej i min & Kerstins ålder. Hon har medryttare & fodervärd till 2 av dem. Så det blir fler att lära känna nu. KUL!


På vägen hem var vi in på WILLYS & handlade lite, kattmat mm. Nice att få det gjort. Men skönt m cykelturen som brukar vara dit. Men tar en m Albin lite senare.


Dottern kom henm ef halva dan *SUCKAR HÖGT* fattar inte att det ska vara så jobbigt. Tror hon är lite lat oxå. HMMM!


Nu blir det en power nap & sedan tvätt städning & cykelturer.


Ha en skön dag i den härliga solen.


BILDER KOMMER....

Av Mija - 9 maj 2011 12:27

Upp kl halv 7 i dag, skola för dottern & stallet för mig. Segt värre för dottern, men i väg kom hon.


Kerstin hämtade mig vid halv 9 då hon lämnat dottern i skolan. Har ju tyvärr ingen egen bil så i bland blir jag hämtad. MMen cykla ska jag göra när vi kommer i gång. Motion i dubbel bemärkelse det behövs nu. 


Vart en 1 timmes lugn tur i skogen, som är så härlig nu när allt kommer i gång. Träffade de 3 nya hästarna i dag ett sto på 24 år som är mor till de andra 2. Ett schäcksto på 11 år & en mrbrun kille på 8 år. Såg trevliga ut, schäcken var lite lömsk sa Kerstin. He hee. Träffade ägaren oxå en trevlig tjej i min & Kerstins ålder. Hon har medryttare & fodervärd till 2 av dem. Så det blir fler att lära känna nu. KUL!


På vägen hem var vi in på WILLYS & handlade lite, kattmat mm. Nice att få det gjort. Men skönt m cykelturen som brukar vara dit. Men tar en m Albin lite senare.


Dottern kom henm ef halva dan *SUCKAR HÖGT* fattar inte att det ska vara så jobbigt. Tror hon är lite lat oxå. HMMM!


Nu blir det en power nap & sedan tvätt städning & cykelturer.


Ha en skön dag i den härliga solen.


BILDER KOMMER....

Av Mija - 9 maj 2011 00:47

Nu vecka & nya tag, ridning i morgon bitti kl 9. Ska bli så jädrans kul- Längtat efter min lilla morsa LAVINA. Nu får jag testa mina nya leggings & mitt nya bett. Hoppas det passar Lavina bara. Ska köpa ny hjälm när jag får pengar. Min har ju skärmen gått av på när jag ramlade i vintras, ja inte ens på hästryggen satt jag, ha haa. Stod på näsan i halkan.


 


Dottern ska till skolan efter en jobbig vecka, håller tummarna det är ju inte så långt till sommarlovet.


 


Var nyss ute på en cykeltur m Albin i mörkret. Skönt m lite luft. Har haft ett jädrans humör i dag & gapat en del. Ja inte på någon speciell utan på saker som hänt. Hmm, inte bra m sånt humör. SKÄRPNING!


 


Nu är det läggdax, ska upp halv 7 & fixa frukost mm åt oss.


   


SUSSA GOTT!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Mija Derdour

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011
>>>

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

MIJAS BLOGG


Ovido - Quiz & Flashcards